Nterway partners is committed to conduct the most extensive executive search
to match the best talent to the needs of our clients. Our clients and candidates
are our primary concern.
온라인 취업사이트와 오프라인 헤드헌팅 사업부의 협업에 따른 광범위한 후보자 DB확보(총25만명)국내 및 해외네트워크 우수 인재 20만 명 이상 보유
인사조직 컨설팅 사업부와의 협업으로 기업 유형별 가장 적합한 인재 발굴 및 역량 분석 Know-how 보유
후보자에 대한 철저한 Reference Check
Efficient System 직무중심으로 개발한 인재검색 시스템을 통해 어떤 의뢰사항도 2주일 이내 1차 추천, 난이도 높은 포지션의 경우도 1개월을 넘지 않는 것을 원칙으로 함
업계 최초 미국 LA 현지법인 엔터웨이USA 설립으로 폭넓은 글로벌 우수 인재 네트워크 보유
미국 유수 15개 대학 한인학생회와의 제휴를 통한 해외 우수 인력 확보
Human Network - 각 분야의 전문가들로 구성된 자문위원단 / CEO Bank
국내외 기업 각 분야에서 다년간 실무경력을 쌓은 검증된 컨설턴트 그룹
Strong Academic Background - Diverse Professional & Global Background
(반도체, IT, 금융, 경영지원, 컨설팅, 마케팅)
Marketing Strategy Deployment and Implementation: Support the Marketing Director in developing the brand vision and strategy for that aligns with global brand priorities and is tailored to Korean consumer and market landscape. This role will in particular
Integrated Marketing Planning
- Act as campaign owner from brand activation download, local approach, co-brief to creative with global marketing, KPI setting to IMC planning, activation idea development & PMO tracking. Develop campaign guidance (local insights & strategy + global guidance) to all Korea marketing members. Coordinate with cross-functional teams to develop and execute integrated marketing plans that are in line with campaign ideas and strategy
Establish holistic annual marketing plan (short / long range) streamlining across all funnels and touchpoints focusing on increasing Gen-Z acquisition and brand desirability
Marketing Investment Allocation: Manage channel and campaign allocation to achieve marketing targets
Global & Regional Marketing Liaison: Brand Ambassador of Korea for global marketing to communicate Korea s strategy and needs to global/regional teams with logical and data-based information to maximize global support and awareness of Korea business
Campaign Performance Tracking: Closely monitor campaign performance across Media, New Acquisition, Performance Marketing, Search, Traffic and impact to business with Media Manager, Marketing Analytics, E-Commerce and all other key internal stakeholders to propose in-campaign optimizations.
Executional Excellence: Ensure seamless implementation across brand marketing, Media, PR, CRM, Brand Analytics in line with annual and long-range strategy.
Core KPI: New Acquisition, brand KPI uplift, Search Lift, Traffic Impact to ECOMM/Retail, Marketing effectiveness, and efficiency targets.
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09
2025
국내 유명 그룹사 건기식 상품기획팀장
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1) 신규브랜드 기획 및 론칭 전략 수립
2) 헬스케어 제품 기획 및 개발 전반
3) 유통채널 별 맞춤형 제품 컨셉 기획
4) 특허 원료 개발 및 섭외
5) 신규 업체 발굴 및 핸들링
6) 팀 목표 설정, 팀원 역할 분장, 팀원 역량 개발 및 육성 (팀원 구성 미정)
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09
2025
식품 대기업 해외영업 (차/부장급)
- Target 시장 개척(아시아, 동남아, 미국, 유럽 등 권역) 및 기존 시장 유지/확대.
- B2B 고객 관계 관리: 해외 바이어와의 네트워크 구축 및 장기적인 파트너십 유지.
- 해외영업 목표 설정 및 실행, 매출 증대 전략 수립.
- 글로벌 식품 시장 트렌드 및 경쟁사 동향 분석.
- 해외영업 팀원 관리 및 역량 강화, 팀 성과 최적화.
- 해외 계약 체결, 가격 협상 및 조건 조율.
- 경영진향 해외영업 성과 보고 및 전략 제안.
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09
2025
식품 대기업 해외영업부 (사업부장급)
아시아, 동남아, 미주, 유럽 등 권역으로 당사의 식품 Item 해외영업 총괄 및 조직관리
해외 시장 진출 전략 수립 및 실행
- 기존 및 신규 글로벌 고객사 네트워크 구축 및 관리 (B2B, 유통사, 파트너사)
- 해외영업부 매출 목표 설정 및 달성
- 시장 조사 및 경쟁 분석을 통한 신규 사업 기회 발굴
- 국제 무역 규제 및 관세 관련 협상 및 대응
- 해외영업 부서 KPI 관리 및 팀원 역량 강화
Humanism Business - 신뢰와 가치를 추구하는 엔터웨이파트너스
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